Yhdistys

Toiminta-ajatus ja arvot

Oulun seudun omaishoitajat ry on vuonna 1998 perustettu yhdistys, joka toimii omaishoitajien ja heidän hoidettaviensa edunvalvonta- ja tukijärjestönä. Yhdistyksen toiminta-alueena on kahdeksan kuntaa: Hailuoto, Ii, Kempele, Liminka, Lumijoki, Muhos, Oulu ja Tyrnävä.

Yhdistyksen toiminta-ajatuksena on omaishoitajien ja heidän hoidettaviensa aseman parantaminen ja tukeminen. Tarkoituksena on myös kehittää omaishoitajille ja heidän hoidettavilleen suunnattuja palveluita ja tukitoimia yhdistyksen toiminta-alueella. Lisäksi tarkoituksena on edistää omaishoitajien ja heidän hoidettaviensa toimintakykyä ja hyvinvointia.

Yhdistyksemme toimitila Oulun seudun omaishoitokeskus Ommaiskortteeri sijaitsee aivan Oulun keskustassa, osoitteessa Isokatu 47, katutaso. Toimitila on avoinna ma – pe klo 10.00 – 14.00. Järjestämme mm. koulutus- ja luentotilaisuuksia sekä toiminnallisia- ja vertaistukiryhmiä omaishoitajille sekä heidän läheisilleen. Voit tulla myös ihan vain istumaan kahvikupin ääreen ja juttelemaan.

Toimintamuotojamme ovat mm. ohjaus ja neuvonta omaishoitoon liittyvissä asioissa, erilaisten kurssien sekä koulutus- ja luentotilaisuuksien järjestäminen, virkistys- sekä vertaistukitoiminta omaishoitajille ja heidän läheisilleen.

Toimimme jäsenyhdistyksenä valtakunnallisessa Omaishoitajaliitossa.