Kiitollisuusharjoitus

Kiitollisuus lisää tyytyväisyyttä elämään ja vahvistaa siten myös hyvinvointiamme. Tämän helpon kiitollisuusharjoituksen avulla voit ottaa tietoisesti aikaa sille, että pohdit niitä asioita, mistä juuri sinä olet kiitollinen elämässäsi tällä hetkellä.

Näin toteutat kiitollisuusharjoituksen:

Seuraavan viikon ajan, kirjoita muistiin joka ilta viikon ajan 1-5 asiaa, joista olet juuri sinä päivänä kiitollinen. Jos et koe kirjoittamista omaksesi, voit myös vain ajatella kiitollisuuden aiheitasi. Mitä enemmän kiitollisuuden aiheita saat kirjoitettua ylös tai pohdittua, sen parempi: kiitollisuuden ajatukset mielessä, on mukava nukahtaa unten maille. Se rentouttaa myös mielen, jos esimerkiksi sinä päivänä arjessa on ollut paljon vilskettä ja hulinaa. Kun teet harjoitusta yhtäjaksoisesti, saatat huomata, kuinka mielentilassasi tapahtuu positiivinen muutos: ehkä huomaat helpommin kiitollisuuden aiheita kuin aiemmin. Kenties myös oma mieli on kevyempi.

Mistä asioista sinä olet kiitollinen?

Yhdistyksemme vuoden 2022 teemana on: ”Hyvinvointia omaishoitajille yhdessä toimien”. Teema tulee näkymään koko vuoden ajan kaikessa viestinnässä ja toiminnoissamme. Muista seurata blogiamme mihin tulee kuukausittain hyvinvointiteemaisia postauksia.

Posted in Yleinen and tagged .

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.